Sondag 15 Desember 2013

Agtergrond Geskiedenis

Daar is die eerste keer in 1986 ‘n kwaadaardige gewas uit my blaas verwyder. Geen van my ouers het enigsins met kanker gesukkel nie, so dit was vir my nogal ‘n groot skok toe ek dit gehoor het.

In 1995 het ek ingegaan vir ‘n nood blindederm operasie en tydens die operasie is daar toe op ‘n carcinoid gewas afgekom aan die dunderm, asook carcinoid in die blindederm. Carcinoid is ‘n kanker met bepaalde simptome en groei redelik stadig in vergelyking met ander kankers. Dit is toe verwyder saam met ‘n verdere 90cm van die derm. Ek het toe eers uitgevind dat ek vir ‘n lang ruk al die simptome van carciniod sindroom gehad het sonder dat dit opgetel is. Ek het elke oggend gesukkel met diarieë, het met elke bietjie inspanning baie gesweet, so nou en dan gevoel of ek gaan versmoor of ‘n hartaanval kry van pyn in die slukderm omgewing, en warm gloede gekry. Ek het eers nou uitgevind dat die pyn in die bors ook een van die gevolge is van carcinoid sindroom. Gelukkig weet ek al teen die tyd dat ‘n glas koue water onmiddelik help daarvoor.

Ek is toe 8 weke later in vir ‘n laparoptomieoperasie waartydens hulle toe ‘n groot aantal limfnodes verwyder het wat almal kwaadaardig was. Daar is ook ‘n gedeelte van ‘n ander gewas gelos wat aan ‘n bloedvaat en dunderm verbind was. Dit kon nie verwyder word sonder om noodlottig vir my te wees nie. So dit was alles so 18 jaar gelede.

Oor die vorige seker 6 jaar was daar sporadies krampe in die buik, winde wat vasgesteek het in die dunderm, pyn in die bors en dan weer warm gloede. Die stoelgang is nie so los soos vroeër nie, maar veroorsaak erge brandboude, en ek is baie vinnig moeg. Die simptome het maar meer intens en gereeld geword oor die afgelope paar jaar en veral die steek in die sy wat herinner aan miltsteek het die afgelope jaar baie toegeneem en by tye baie lank gevat om weg te gaan.

Die een Sondag in Augustus 2013 het dit egter baie skielik toegeneem tot so ‘n mate dat ek by ‘n dokter moes uitkom. Net voor die voorval het ek ‘n baie lae emosioneële punt bereik en is dit opgevolg met ‘n baie positiewe gevoel nadat ek twee belangrike toetse by my werk geslaag het wat nuwe deure vir my sou oopmaak.

So ‘n paar weke later het ek by die onkologie eenheid by die Provinsiale Hospitaal in Port Elizabeth uitgekom, waar ek pynmedikasie gekry het, en verwys is na die chirurg vir verdere ondersoek. By die chirurg is ek aangesê om ‘n CT skandering te laat doen.

Ons het in die tussentyd verhuis na Steynsburg want Su-Hannie, my jongste dogter en haar man Bani, het gesorg dat ons ‘n bietjie nader aan hulle is en ons meer gereeld kon kuier, en ek nie nodig het om my te bekommer oor blyplek en allerhande ander goed nie.

Met die volgende afspraak by die chirurg moes ek eers weer lank wag want my lêer het iewers langs die pad verlore geraak. (Ai, die nuwe Suid Afrika tog.)

Uiteindelik het ons die resultate van die skandering gekry. Soos ek te wagte was het die stukkie van die gewas wat hulle agtienjaar vroeër moes los, gegroei tot ‘n gewas van so 70mm lank en wissel in deursnit tussen 31 en 29mm. Saam met die gewas is daar weer “multiple” limfkliere wat kwaadaardig is, asook twee ander kliere, een onder elke arm. Die gewas het nou om die dunderm gegroei wat gemaak het dat ‘n deel van die dunderm verkalk het, en omring nou vier bloedvate in die buik.

Dit is waar ek huidiglik is. My doel is om elke dag, as ek kan, ‘n aantekening te maak van hoe ek voel en basies as ‘n dagboek te boekstaaf, dit wat ek ervaar en dit wat met my gebeur.

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking